چگونه یک جعبه ابزار مصرفی تهیه کنیم؟

جعبه ابزار

چگونه یک جعبه ابزار مصرفی تهیه کنیم؟

در این قسمت، اطلاعاتی در مورد چگونگی جمع‌آوری مجموعه‌ای از ابزار دستی و ابزار برقی مصرفی برای جعبه ابزار که با آن می‌توان تقریباً هر کار تعمیراتی خانگی را به انجام رسانید، در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نکاتی که باید پیش از خرید ابزار در نظر داشته باشید

  • در مورد اهداف بلند مدت خود در انجام کارهای خانگی واقع‌بین باشید. اگر از چکش فقط برای آویختن قاب عکس‌ها بر روی دیوار استفاده می‌کنید، دیگری نیازی به صرف هزینه اضافی برای خرید یک چکش مدل حرفه‌ای نخواهید داشت. از سوی دیگر، اگر قصد دارید در سال‌های آینده یک عرشه کشتی بسازید و یا کار قاب‌بندی یک دیوار را به انجام برسانید، بهتر است به فکر خرید یک چکش با کیفیت بالا باشید.
  • ابزارهای مصرفی اغلب بیشترین فرسودگی را دچار می‌شوند. به همین دلیل برای انجام کارهای آینده خود تا جایی که توان مالی دارید، ابزارهایی با بهترین کیفیت خریداری کنید. طبیعی است که هیچ کس نمی‌خواهد پروژه‌ای صرفاً به خاطر شکسته شدن و یا کوچک بودن یک ابزار به حالت تعلیق دربیاید.
  • قرار نیست یک جعبه ابزار بسیار بزرگ تهیه کنیم. شما می‌توانید به مرور زمان ابزارهای بیشتری به جعبه ابزار اولیه خود اضافه کنید.

جعبه ابزار مصرفی دارای چه ابزارهایی است؟

در بخش زیر به معرفی مجموعه‌ای از ابزارهای مصرفی خواهیم پرداخت که برای جعبه ابزار شما بسیار لازم است و در انجام کارهای ساده‌ای همچون نصب پوششی برای پنجره، و یا پر کردن جای میخ‌های روی دیوار از آن‌ها استفاده می‌شود.

پیچ‌گوشتی‌

اگر از فضای کافی برای نگهداری ابزارهایتان برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم یک پیچ‌گوشتی با سَری‌های قابل تعویض خریداری کنید. در غیر این صورت، پیچ گوشتی‌هایی مجزا در اندازه‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد یعنی سه اندازه از پیچ‌گوشتی‌ دوسو و سه عدد از پیچ‌گوشتی‌ چهارسو در اندازه‌های 1#، 2#، 3# انتخاب و تهیه کنید.

پیچ گوشتیچکش

چکش میخ کش 450 گرمی قابل استفاده در اغلب کارها و تعمیرات خانگی است. هرچه بیشتر از این مدل چکش استفاده کنید، از دسته ضربه‌گیر آن بیشتر خوشتان خواهد آمد و نیازش را در جعبه ابزار احساس خواهید کرد.

چکش میخ کشمتر نواری

برای تکمیل جعبه ابزار خود، باید یک متر نواری 7 متری قفل‌دار تهیه کنید. تیغه این قفل باید دست کم 3 سانتی متر عرض داشته باشد تا هنگامی که متر بیش از چند چند متر باز می‌شود از جمع شدن آن جلوگیری کند.

متر نواریانبر

درون جعبه ابزار شما باید سه مدل انبر وجود داشته باشد٬انبردست 7 اینچ٬دم باریک 8 اینچی و انبر کلاغی 10 اینچی. انبر کلاغی به خاطر برخورداری از فَک‌ (گیره) ‌هایی که تا حد زیادی باز می‌شوند، به ویژه برای کارهای لوله‌کشی کاربرد دارند. در حین کار با این انبرها دستان شما در راحتی و آسایش بسیاری است چرا که دسته‌های انبرها از پوشش نرمی برخوردار است.

علاوه بر این، یک انبر قفلی اغلب همچون یک گیره (پرس) قابل حمل عمل می‌کند، و به شما این امکان را می‌دهد تا با تمرکز بیشتری بر روی باز کردن پیچ‌های گیر کرده و یا بیرون کشیدن میخ‌های خم شده کار کنید.

انبرآلاتتیغه و کاتِر (تیغ موکت بری)

یک کاتر معمولی دارای یک تیغه با قابلیت تو رفتن برای جعبه ابزار شما مدل مناسبی خواهد بود. امکاناتی همچون دسته‌های غیر لغزشی و تیغه‌های بدون نیاز به ابزار از جمله امکاناتی است که ممکن است در مدل‌های مختلف متفاوت باشد. پیشنهاد ما این است که چند تیغه جایگزین برای کاتر خود خریداری کنید تا مجبور به استفاده از یک تیغه کند نباشید.

تیغ موکت بریآچار فرانسه

حتی اگر در جعبه ابزار خود مجموعه‌ای از آچارهای ترکیبی و یا آچار بکس نیز داشته باشید، باز هم زمانی به آچار فرانسه احتیاج پیدا خواهید کرد. با خرید آچار فرانسه های با کیفیت می‌توانید امکانی فراهم کنید تا از ساییدگی و یا ورود آسیب به پیچ و بست‌های مورد نظر جلوگیری به عمل آید.

آچار فرانسهتراز

وجود یک تراز  22 سانتی متری در جعبه ابزار شما باعث می‌شود تا بتوانید هر چیزی از قاب عکس گرفته تا یک دستگاه خشک‌کن لباس را به خوبی تراز کنید. پیش از آنکه یکی از این ترازها را خریداری کنید، در همان مغازه دو بار آن را با قرار دادن بر روی یکی از سطوح مسطح 1 متری امتحان کرده و از درستی محل قرارگیری حباب آن اطمینان حاصل کنید.

ترازکاردک

یک کاردک با تیغه‌ای به عرض 5 سانتی متر قادر است هر کاری از برطرف کردن خرابی‌های روی دیوار و یا خراشیدن رنگ‌های سست شده دیوار را به خوبی انجام دهد.

کاردکخط کش

برای شروع کار یک خط کش 1 متری ابزار مناسبی برای جعبه ابزار شما خواهد بود، شما می‌توانید در کارهای بعدی بسته به نیاز خود خط کش‌های بلندتری نیز تهیه کنید. هر چه عرض این خط کش‌ها بیشتر باشد، در حین استفاده کمتر خم می‌شوند.

خط کشچراغ قوه

هر مدل چراغ ‌قوه با دوامی برای افراد تازه کار مناسب خواهد بود و شاید یکی از نیازهای جعبه ابزار شما باشد، اما پس از کمی استفاده از این ابزار به زودی متوجه خواهید شد که کاش چراغ قوه‌ای داشتید که برای استفاده از آن نیازی نبود آن را با دست نگهدارید. برای این منظور نیز چراغ‌ قوه‌هایی طراحی شده است که می‌توان آن را به صورت اریب در محل مناسبی قرار داد و یا آن را دور سر بست.

چراغ قوهعینک، دستکش، ماسک و گوشی ایمنی

حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند. برای آنکه در حین کار از آسیب حوادث احتمالی در امان بمانید پیشنهاد می‌کنیم از لوازم ایمنی در جعبه ابزار خود داشته باشید. حتی اگر از عینک‌های مقاوم در برابر ضربه نیز استفاده کنید، ممکن است اشیاء و ذرات پرتابی از محل کار به عینک ایمنی شما آسیب رسانده و به سمت چشمانتان راه یابد. اگر تمایلی به استفاده از عینک ایمنی ندارید، می‌توانید از عینک‌های ایمنی مد روزی استفاده کنید که ظاهر شما را نیز زیباتر جلوه می‌دهند. اگر شما فردی عینکی هستید، نوعی عینک ایمنی با لنزهای بزرگ انتخاب کنید تا بتواند اطراف عینک طبی شما را به خوبی بپوشاند. هنگام استفاده از اره‌های گرد، بایستی از گوشی ایمنی مناسبی نیز برای حفاظت از گوش‌های خود استفاده کنید. در هنگام کار در محیط پر از گرد و غبار، استفاده از یک دستگاه رسپیراتور (نوعی ماسک تنفسی) نیز می‌تواند بهتر از یک ماسک سلامت ریه شما را در برابر ذرات گرد و غبار تضمین کند.

عینک ایمنیدریل برقی و دریل شارژی

توان مالی شما در هر سطح هم که باشد به راحتی می‌توانید دریل‌ برقی و یا دریل شارژی مناسبی را برای جعبه ابزار خود انتخاب و خریداری کنید، پس با این حال کدام دریل برای شما مناسب خواهد بود؟ اگر قصد دارید به صورت مداوم از این وسیله برای سوراخ کردن و یا بستن پیچ‌ها استفاده کنید، پیشنهاد ما خرید یک دریل شارژی با توان 12 ( برای کارهای سبک) تا 18 ولت ( تقریباً برای انجام هر کاری) است. اما اگر قصد استفاده مکرر از این وسیله را نداشته باشید، یک دریل برقی با سیم بلند انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این صورت می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر از دریل قدرتمندتری برخوردار شوید و همچنین نیاز نخواهید داشت تا شارژ مجدد دستگاه صبر کرده و کار خود را به تعویق بیندازید. با پرداخت کمی هزینه اضافه حتی می‌توانی از دریلی با توان بالاتر و ظرفیت سه‌نظام 1.2 اینچی – سه نظام بخشی از دریل است که مته‌ها و لوازم جانبی با قطرهای مختلف را به آن می‌بندند-  نیز بهره‌مند شوید به این ترتیب دستگاه شما قادر به استفاده از مته‌های بزرگتری نسبت به سه‌نظام 3.8 اینچی خواهد بود.

دریل شارژیاره گردبر

اگرچه ممکن است روزی به یک اره فارسی بر و یا اره رومیزی برای جعبه ابزار خود احتیاج پیدا کنید، اما تا آن زمان همواره به یک اره گرد 1.4-7 اینچی نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید با افزودن تیغه‌های مناسب به این اره آن را به ابزاری مناسب برای انجام پروژه‌های مختلف تبدیل کنید: برای مثال از تیغه 24 دندانه برای کارهای سنگین نجاری، تیغه 40 دندانه برای برش‌های ظریف‌تر در چوب‌‌های سفت ( با تراشه کمتر)، و تیغه 180 دندانه برای برش‌های ملایم‌ در تخته‌های چندلا و ام‌دی‌اف ( تخته چوب‌هایی با تراکم متوسط) استفاده می‌شود.

اره گردبرآچار یکسر تخت یکسر رینگ

این مجموعه آچارهای ترکیبی در دو مدل در دسترس افراد قرار دارند: آچارهای استاندارد SAE به اینچ ( برای مثال، 1.4 اینچی و 1.2 اینچی) و آچارهای متریک به میلی‌متر سایز بندی شده‌اند. اگر برای انجام کارهای خانگی و کار بر روی پیچ و بست‌های خانه به این وسیله نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از آچارهای SAE استفاده کنید. اما برای کارهایی از جمله تعمیرات وسایل نقلیه، ممکن است به یک مجموعه آچار متریک ( و یا هر دو) برای جعبه ابزار خود احتیاج پیدا کنید. البته جالب است بدانید از آنجایی که یک انتهای این آچارها با گوشه‌های یک پیچ یا مهره درگیر می‌شود، به آن‌ها آچارهای ترکیبی گفته می‌شود. انتهای دیگر این آچارها باز است و کاربرد آن‌ها زمانی است که نمی‌توانید انتهای بسته آچار را در جای خود حرکت دهید.

آچار یکسر تخت یکسر رینگدستگاه پولیش

بهترین ابزار برای اغلب پروژه‌های کارگاهی، یک پولیش با پد 5 اینچی است که گردش آن به صورت تصادفی است. در اغلب کارها نهایتاً به یک پد پولیش 80 گریت (برای سنباده‌زنی و یا از بین بردن رنگ) تا 220 گریت ( برای ظریف‌کاری چوبی) نیاز خواهید داشت.

پولیش بادی

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: