چند قدم ساده برای تمیز کردن تیغه فرز و اره

تیغه فرز

چند قدم ساده برای تمیز کردن تیغه فرز و اره

زمان زیادی طول نمی کشد تا ته مانده های چوب و رزین یا دیگر مواد به تیغه اره یا تیغه فرز بچسبد و جوری به نظر برسند که انگار قدیمی و کهنه هستند.ذرات چسبیده اصطحکاک را زیاد کرده و نه تنها باعث داغ کردن صفحه می شود بلکه باید نیروی بیشتری به فرز وارد کنیم.این ذرات چسبیده کیفیت کار ما را پایین می آورند و احتمال عکس العمل تیغه فرز را افزایش می دهند که این خود می تواند منجر به صدمه دیدن شود.خبر خوب این است که به آسانی می توانید تیغه فرز را تمیز کنید تا مانند روز اول برای شما کار کند.

لوازمی که برای تمیز کردن تیغه فرز نیاز دارید

برای تمیز کردن تیغه فرز چندین راه حل وجود دارد اما یک چیز مهم را به خاطر داشته باشید که از سود سوز آور استفاده نکنید.تمیز کننده های اجاق گاز و موادی که قلیایی را می توان مثال زد.تولید کنندگان تیغه فرز می گویند که هرگز نباید از این تمیز کننده ها استفاده کنید زیرا که قسمت سخت فلز را از بین می برند و باعث دندانه دندانه شدن تیغه می شود.موادی هستند که مخصوص این کار تهیه شده اند اما شما می توانید از مواد مناسب دیگر هم استفاده کنید.حالا یک ماده ی تمیز کننده ی مناسب که حاوی مواد قلیایی نباشد انتخاب کنید.

افراد حرفه ای تمایل به استفاده از روش های خودشان برای تمیز کردن تیغه  فرز دارند.روش هایی مانند جوشاندن تیغه،بی کربنات سدیم و آب و یا نفت استفاده می کنند.از هر روشی که استفاده می کنید این دستورات ایمنی را بخوانید و از دست ها،چشم ها و ریه های خود به خوبی محافظت کنید.

قدم اول تمیز کردن تیغه فرز

تیغه فرز خود را در یک ظرف کم عمق قرار دهید.اگر می خواهید چند تیغه را تمیز کنید بهتر است بین تیغه ها جدا کننده قرار دهید.مطمئن شوید که ماده ی تمیز کننده کل تیغه و دندانه ها را پوشش دهد.به مقدار کافی ماده ی شوینده بریزید،حالا بگذارید 10 الی 15 دقیقه در مایع شوینده خیس بخورد.حالا باید ببینید که مواد چسبنده نرم شده و از دندانه ها جدا می شود.

تیغه فرز

قدم دوم تمیز کردن تیغه فرز

از یک مسواک دندان یا مسواکی که جنس نایلونی دارد برای تمیز کردن مواد چسبنده استفاده کنید.از استفاده ی برس سیمی اجتناب کنید زیرا که باعث خراشیده شدن سطح تیغه فرز می شود.

فرز

قدم آخر تمیز کردن تیغه فرز

وقتی کل تیغه فرز را تمیز کردید تمام تیغه را آبکشی و خشک کنید.این عکس ها قبل و بعد تیغه را نشان می دهد.حالا فرز مثل روز اولش شده و دیگر نیازی به خرید تیغه ی جدید نیست.

فرز

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: