معرفی دستگاه فرز

دستگاه فرز

معرفی دستگاه فرز

دستگاه فرز یک ابزار مفید٬قدرتمند و کاربردی می باشد که یکی از نیازهای اصلی هر  استادکار می باشد.با داشتن دامنه ی وسیعی از عملکرد و لوازم جانبی خواهید دید که بدون این ابزار فوق العاده نمی توانید کار خود را پیش ببرید.در ادامه ی مقاله توضیحات بیشتری در مورد دستگاه فرز خواهیم داد.

هر استادکاری نیاز به یک کفساب٬برش دهنده و یا پولیش دارد و اینجاست که دستگاه فرز یک ابزار بسیار مناسب می باشد.فرز یک ابزار دستی می باشد که با انرژی برق و کمپرسور بادی کار می کند.اگر نمی دانید که چه کاری باید انجام بدید این راهنمای خرید سوالات شما را پاسخ خواهد داد.

دستگاه فرزموارد استفاده از دستگاه فرز

ممکن است هنگامی که اسم دستگاه فرز را می شنوید فکر کنید که فقط یک کار مشخص را انجام میدهد اما در حقیقت کارهای بسیار زیادی انجام می دهد.

استفاده های رایج دستگاه فرز

رایج ترین استفاده از دستگاه فرز برای صاف کردن یا بیرون زدگی های سنگ و یا فلز می باشد.حتما دیده اید که اغلب کارگران ساختمانی برای بریدن یا اضافه کردن دندانه و یا هنگامی که می خواهند به سنگ یا فلز شکل خاصی بدهند از دستگاه فرز استفاده می کنند.

تیز کنندگی دستگاه فرز

دستگاه فرز علاوه بر ساییدن و بریدن می تواند در نقش یک تیز کننده ی بسیار خوب هم ظاهر شود و شما می توانید ابزارهای خانگی و باغبانی خود را تیز کنید.یعنی شما می توانید ابزارهای رایج مانند تبرچه٬تیغه ی چمن زن و حتی بیل را تیز کنید.اما به خاطر داشته باشید که این کار بسیار خطرناک خواهد بود اگر ایمنی را رعایت نکنید.

طرز کار دستگاه فرز

دستگاه فرز یک ابزار دستی می باشد که به وسیله ی نیروی برق کار می کند.برای کار با این دستگاه باید ضامن را فشار دهید تا دیسک شروع به گردش کند و زمانی که دست خود را از روی ضامن بردارید حرکت دستگاه فرز متوقف می شود.این حالت کمک بسیار زیادی به حفظ ایمنی می کند و از صدمه زدن به شما جلوگیری می کند.

دستگاه فرز مناسب برای برش سنگ٬فلز٬کاشی٬سنگفرش٬سیمان٬گچ و دیگر مواد سخت می باشد.شما می توانید انواع صفحه دیسک با جنس های متفاوت تهیه کنید که هر کدام مناسب انجام کار به خصوصی می باشد.

دستگاه فرز

انواع صفحه دیسک و موارد استفاده ی آنها

  • آلومینوم اکسید-مناسب برای کار با چوب٬پرداخت و ساییدن٬بریدن میلگرد و پیچ
  • الماسی-مناسب برای بریدن بتن٬سنگ و کاشی
  • فیبر-بسیار مناسب برای جدا کردن زنگ زدگی و دندانه ها از فلز
  • کاربید سیلیکون-مورد استفاده برای تیز کردن و تمیز کردن فلز همچنین رفع زائدگی های بندکشی دیوارها
  • سیمی-گزینه ی بسیار مناسب برای تمیز کردن فلز٬ زدودن زنگ زدگی فلز و پاک کردن رنگ

ملاحظات دستگاه فرز

یک سری نکات هست که باید هنگام انتخاب دستگاه فرز مناسب در نظر گرفت.تنوع زیاد و مدلهای متفاوتی از این ابزار وجود دارد در اینترنت و فروشگاه های ابزار موجود می باشد و شما می توانید انتخاب کنید.شاید هدف شما خرید یک دستگاه فرز ارزان باشد اما تنها زمانی این کار را انجام بدهید که فقط برای انجام کارهای کوچک و نیازهای غیر ضروری باشد.

‌سایز دیسک دستگاه فرز

به خاطر داشته باشید که دستگاه فرز بزرگتر قدرت موتور بیشتری هم دارد.دیسک ها در سایزهای مختلفی وجود دارد که محبوب ترین آنها 115 میلی متر یا 4.5 اینچ و 230 میلی متر یا 9 اینچ می باشد.در مورد دستگاه فرز بادی دیسک های کوچکتری استفاده می شود.فرز بادی مناسب انجام کارهای کوچک است.

قدرت موتور

مدل های متفاوتی از ولتاژ٬وات و آمپر برای هر کدام از دستگاه های فرز موجود است.معمولا 500 وات و 2500 وات و برای آمپر از 4 تا 15 آمپر رایج می باشند.لازم به ذکر است که این اعداد وابسته به قدرت موتور می باشد.اعداد کمتر از مقدارهای گفته شده برای دستگاه فرز مناسب برای انجام کارهای خانگی می باشد.

سرعت

این ابزار به صورت باورنکردنی قدرتمند می باشد و می تواند چرخش دیسکی از 5 هزار تا 10 هزار دور در دقیقه تولید کند.این را هم در نظر بگیرید که سرعت زیاد باعث آسیب دیدگی خواهد شد اگر دستگاه فرز را به درستی در دست نگرفته باشید.

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: