انواع انبردست را بشناسیم

انبردست

انواع انبردست را بشناسیم

یکی از پرمصرف ترین نوع ابزار آلات در جعبه ابزار منازل انبردست است. باید بدانیم که تنوع بسیاری در انواع انبردست مناسب برای کارهای مختلف وجود دارد.انبردست یکی از اصلی ترین نوع ابزارآلات برای محکم نگه داشتن اشیا مختلف است. با استفاده از انبردست میتوان اشیا را چرخاند، ثابت نگه داشت و یا خم کرد، کاری که بدون وجود انبردست به سختی با دست قابل انجام است. انبردست دارای دو دسته ی موازی، محوری که دو دسته را به هم متصل کرده و دندانه های موازی است که موجب محکم نگه داشتن اشیا میشود.

انبردست های خاص ممکن است قطعات اضافی داشته باشند و برای اهداف خاصی مثل قطع کردن سیم و… مورد استفاده قرار گیرند. انواع انبردست شامل انبردست مهندسی معمولی (برای نگه داشتن فلزات)، انبردست صاف (برای نگه داشتن اشیای کوچکتر)، انبردست الکتریکی (برای نگه داشتن سیمهای الکتریکی) و انبردست دم گرد (برای خم کردن سیم درون حلقه).شبیه ترین انبردستها به هم انبردست قابل تنظیم و انبردست لوله کشی هستند که هر دو دارای مفصل قابل تنظیم برای تنظیم پهنای گیره ی انبردست میباشند.

چگونه از انبردست بطور ایمن و بی خطر استفاده کنیم؟

برای استفاده ایمن از انبردست اول مشخص کنید که چه نوع انبردستی برای کار شما مناسب است. سپس اگر از انبر دست قابل تنظیم استفاده میکنید ابتدا اندازه ی پهنا را تنظیم کنید. انبردستهای قفلی ممکن است قبل از استفاده نیاز به تنظیم داشته باشند. گیره ی انبردست را نزدیک شی مورد نظر نگه دارید و دسته ها را به سمت یکدیگر فشار دهید. اگر نیاز به خم کردن یا چرخاندن شی مورد نظر بود انبردست را بچرخانید. برای ایمنی بیشتر مطمئن شوید که انگشتها و پوست دست لای دسته ها، محور یا گیره قرار نگیرند.

هر انبردست چند سال کارایی دارد؟

عمر انبردست های با کیفیت و خوش ساخت اگر مورد استفاده ی نادرست قرار نگیرند بیش از 10 سال است. انبردستهای قفلی و بقیه ی انبر‌دست های خاص برای عمر بیشتر بایستی علاوه بر نگهداری عمومی از نظر تنظیم محور، فنر و اهرم مورد بررسی قرار گیرند.

انبردست بینی باریک

این انبردست با گیره های باریک خود قادر است براحتی در فضاهای تنگ نفوذ کرده و سیمها را بگیرد و فشرده کند. دم باریک بعنوان خم کننده ی سیم عالی عمل میکند. انبر دم باریک یک ابزار بسیار عالی برای برقکارها ضروری است.

انبردست سیم چین

این انبردستها با لبه های تیز و قدرت برش بینظیر خود یک کار اصلی دارند. سیم چین ها قادرند اشیای مختلف نظیر سیم های الکتریکی کلفت و قطور یا چیزهای ریز نظیر میخ و پیچ را قطع کنند. انبر دست سیم چین جزء آن ابزاری ست که برای همه از تعمیرکاران حرفه ای گرفته تا افراد عادی کاربرد دارد.

انبردست عایق دار

چیزی که انبردست عایق دار را از بقیه انبر دستها متمایز میکند عایق ضد الکتریسته ای است که دسته های آنرا پوشانده و موجب میشود در هنگام کار با آن، شخص کمترین آسیب الکتریکی را ببیند. با استفاده از این انبردستها شخص میتواند با سیم لخت حاوی جریان برق تماس داشته باشد و این دسته های عایق سبب میشوند جریان الکتریسیته وارد بدن شخص نشود.

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: