قیچی نیبلر چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

قیچی نیبلر

قیچی نیبلر چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

قیچی نیبلر از ابزارهای عجیب ولی موجود در بیشتر فروشگاه ها می باشد و یکی از ابزارهای اصلی بسیاری از پیمانکاران و نجارانی می باشد که با سقف و پل های فلزی و چوبی سر و کار دارند اما برای بخش بزرگی از گروه ساخت ساز کاران ناشناخته می باشد.

قیچی نیبلر یک جایگزین برای قیچی دستی و فلزی می باشد.قیچی نیبلر فلز را مانند اره برقی برش می دهد اما قیچی نیبلر به جای تیغه از پانچ تیز استفاده می کند که به طرف بالا و پایین برای برش قطعه حرکت می کند.افرادی که در کارگاه فلز کار می کنند معمولا از قیچی نیبلر بادی استفاده می کنند در حالی که پیمانکاران بیشتر مدل الکتریکی و شارژی را ترجیح می دهند.

چگونه قیچی نیبلر مناسب انتخاب کنیم؟

برای انجام کارهای متفاوت باید یک سری ویژگی های پایه ای در مورد قیچی نیبلر را بدانید که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

توانایی

قدرت عمل دستی در زمان کار به شما توانایی و ظرفیت ابزار را نشان خواهد داد که معمولا اندازه ی ضخامت 8 یا 10 تا 18 ضخیم و از 18 بیشتر نازک می باشد.نوع مواد نیز بر ظرفیت برش اثر می گذارد.یک قیچی نیبلر مخصوص ممکن است توانایی برش آلومینیومی به ضخامت 12 را داشته باشد اما فولاد ضد زنگ با ضخامت 14 را برش دهد.

تعداد ضربه در هر دقیقه

اکثر قیچی نیبلرهای غیر تخصصی دامنه ی 1300 ضربه تا 4000 ضربه در دقیقه را دارند.معمولا قیچی نیبلر با ضربه ی کم در دقیقه برای برش های ضخیم استفاده می شوند.

حداقل شعاع برش

این بخش مهمی است و معمولا دامنه ی برش از 1-3/4 اینچ تا 4-3/4 اینچ برای قیچی نیبلرهای بزرگتر می باشد.

طرز کار با قیچی نیبلرطرز کار با قیچی نیبلر

قیچی نیبلر تا حدودی بیشتر شبیه اره برقی است اما تفاوت اصلی در این است که جدولی ندارد تا قیچی روی صفحه در مسیر صحیح حرکت کند.هنگام کار مطمئن شوید که بدنه ی نیبلر موازی با صفحه ای که برش می دهید قرار دارد.اگر برش را از وسط صفحه شروع می کنید با استفاده از دریل یک نقطه برای شروع کار ایجاد کنید.همچنین اگر برش شما در وسط صفحه تمام می شود برای خارج کردن قیچی نیبلر به عقب برگردید.معمولا نمی توانید قیچی را از وسط صفحه خارج کنید.

هنگام برش اگر با یک صفحه ی کوچک کار می کنید می توانید صفحه را بچرخانید یا مانند اره برقی نیبلر را بچرخانید.برای برش دقیق و صاف می توانید از الگو،راهنما و یا خط کش استفاده کنید.حواستان باشد که براده های فلز کجا می ریزند.براده های فلز می توانند خیلی تیز باشند و به شما آسیب برسانند یا به صفحه های برش خورده و آماده شده ی شما صدمه بزنند.صفحه ی برش داده شده لب های تیزی خواهد داشت و شاید نیاز باشد که صیغل داده شود.بسته به نیاز شما می توانید از چکش برای مسطح کردن لبه های آن استفاده کنید یا با استفاده از پولیش یا فرز آهن آن را صیغل دهید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.