چه نکاتی را باید برای خرید میخ کوب در نظر گرفت؟

چه نکاتی را باید برای خرید میخ کوب در نظر گرفت؟

میخ کوب چیست؟

وقتی قصد کوبیدن یک میخ را داشته باشید، بهترین ابزار برای انجام این کار در نظر شما همان چکش معمولی خواهد بود. شما می‌تواند هرگونه اشتباه در کوبیدن میخ را با قلاب انتهای دیگر چکش تصحیح کنید. اما با این حال، وقتی شرایطی پیش بیاید که در آن مجبور به کوبیدن میخ‌های بسیاری در مدت زمان کوتاه باشید، بدون شک به یک میخ کوب قدرتمند احتیاج خواهید داشت. یک میخ کوب قدرتمند و با کیفیت قادر است روزانه هزاران میخ را به صورت محکم و درست در محل مورد نظر شما وارد کند، این در حالی است که این وسیله به کمترین میزان نگهداری و مراقبت نیازمند خواهد بود. با مطالعه راهنمای خرید میخ کوب می‌توانید میخ کوبی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید.

انواع میخ‌کوب ها

در واقع دو نوع میخ کوب در بازار وجود دارد که به لحاظ مدل مخزن نگهداری میخ و نوع میخ مصرفی با یکدیگر تفاوت دارند.در ادامه به بررسی مدل های مختلف میخ کوب می پردازیم.

میخ‌کوب مخزن ردیفی

در میخ کوب مخزن ردیفی از میخ‌هایی استفاده می‌شود که مرتب شده‌، و یا بوسیله نوارهای کاغذی، پلاستیکی، و یا سیم نازک در کنار یکدیگر نگه‌ داشته شده‌اند. این میخ‌ها یک نوار طولانی، بلند و باریک را شکل می‌دهند که به درون یک مخزن مستطیلی شکل حرکت می‌کند. طول این نوارها از 20 اینچ تا 40 اینچ متغیر است.

میخ کوبمیخ کوب سر گرد

میخ کوب‌سر گرد از حلقه‌هایی بلند و انعطاف‌پذیر از میخ‌هایی که بوسیله سیم به یکدیگر متصل شده‌اند، استفاده می‌شود. این میخ‌ها درون یک مخزن حلقه‌ای شکل بر روی میخ‌کوب نگهداری می‌شوند. این مخزن‌های حلقه‌ای شکل قابلیت نگهداری حداکثر 300 میخ را به طور همزمان داراست.

میخ کوبکاربردهای میخ کوب

هر یک از مدل‌های میخ کوب برای کار در یک شرایطی مناسب هستند، بعضی برای استفاده در فضاهای کوچک و محکم طراحی شده‌اند، و  بعضی دیگر  بیشتر برای فضاهای بزرگ و کارهای سنگین‌تر مناسب هستند.میخ کوب هایی که قطعه‌های بزرگ از اشیاء را به یکدیگر وصل می‌کنند، برای استفاده در کارهایی که نیازمند سرعت و قدرت بالا هستند، مناسب خواهد بود.میخ کوب هایی وزن سبکی داشته و ابزار بسیار مناسبی برای ساخت مبلمان، کابینت، و کارهای آراسته‌سازی و مدل دهی هستند.منگنه‌ها، میخ‌کوب های مخصوص میخ‌های نازک، و پونز کوب‌ها نیز ابزارهای سبک وزنی هستند که برای کارهای ظریف مناسب طراحی شده‌اند.میخ کوب هایی نیز به طور خاص برای کارگذاری قطعات بام طراحی و ساخته شده‌اند.

میخ کوب‌های بادی

میخ کوب‌های بادی، رایج‌ترین میخ کوب هایی هستند که ممکن است با آن روبرو شده باشید.در میخ کوب‌ بادی توسط فشار هوای تأمین شده توسط کمپرسورها به کار میفتند، بنابراین زمانی که یک میخ از دستگاه به بیرون رانده می‌شود، درب سوپاپ مخصوص باز شده و سیلندر دستگاه از هوا پر می‌شود. یک پیستون در این سیلندر وجود دارد که به سرعت به سمت پایین حرکت می‌کند، و بدین ترتیب میخ‌های مقابل خود را به سمت نوک میخ کوب هدایت کرده و در نهایت به درون سطح مورد نظر می‌کوبد. این پیستون به طور کامل باز شده و به این ترتیب هوای وارد شده از درون کمپرسور از مسیر خروجی دستگاه به بیرون راه می‌یابد. همزمان با بارگیری میخ بعدی، پیستون نیز بار دیگر به عقب رفته و به وضعیت اولیه خود باز می‌گردد.

میخ کوب

کمپرسور هوای مخصوص میخ‌کوب بادی

دستگاه میخ کوب بادی به یک منبع دائمی از هوای فشرده شده نیازمند است. این دستگاه صرفاً به یک کمپرسور هوای خاص نیازمند نیست، بلکه تنها چیزی که نیاز دارد یک منبع هوای فشرده است. برای راه‌اندازی یک دستگاه میخ کوب بادی به فشار هوایی در یک محدوده خاص نیاز است و این مقدار بر حسب پوند بر اینچ مربع و یا psi محاسبه می‌شود. همچنین برای آنکه میخ کوب‌ها کارکرد صحیحی داشته باشند نیز باید حداقل حجم هوای مشخصی برای آن‌ها تأمین کرد. این حجم را نیز می‌توان بر حسب فوت مکعب بر دقیقه و یا cfm اندازه گیری کرد. وقتی محدودیتی در شلنگ هوای مورد استفاده وجود داشته باشد، حجم و فشار هوای خروجی نیز کاهش می‌یابد. اگر از یک شلنگ در اندازه نامناسب استفاده شود، برای مثال شلنگی که بسیار بلند بوده و یا رطوبت بسیاری در آن وجود داشته باشد، جریان هوای خروجی کاهش یافته و در نهایت به سایش و عملکرد ضعیف دستگاه منجر می‌شود.

انتخاب کمپرسور هوای مناسب

مقادیر حاصل از اندازه‌گیری کمپرسور هوا بر حسب Psi و cfm باید بزرگتر مساوی مقدار مورد نیاز ابزار مصرفی شما باشد. اگر چنانچه کمپرسور مورد نظر این نیازها را برآورده نسازد، میخ کوب عملکرد درستی نخواهد داشت. از طرفی وقتی حجم هوای کافی وجود نداشته باشد، صرفاً افزایش فشار هوای خروجی از کمپرسور نیز قادر به برطرف کردن مشکل عملکرد دستگاه نخواهد بود. اگر قصد دارید علاوه بر میخ‌کوب، ابزارهای بادی دیگری را نیز به کار بیندازید در ابتدا باید مطمئن شوید که کمپرسور هوای مصرفی شما قادر به تأمین نیاز تمام ابزارها خواهد بود یا نه.

میخ کوبمیخ کوب گازی

عملکرد یک میخ کوب گازی دقیقاً مشابه عملکرد یک میخ‌کوب بادی است، تنها تفاوت این دو دستگاه در منبع انرژی مصرفی آن‌هاست که میخ کوب گازی با استفاده از کپسول های مخصوص انرژی مورد نیاز را تامین می کند. این نوع میخ‌کوب ها با استفاده از هوای فشرده به کار نمی‌افتند، در عوض برای راه‌اندازی آن‌ها از گاز قابل اشتعال استفاده می‌شود تا از این طریق میخ‌ها به سطح مورد نظر کوبیده شوند. این گاز از یک محفظه آزاد تخلیه شده و سپس به داخل جایگاه احتراق واقع در بالای پیستون تزریق می‌شود. شارژ الکتریکی موجود در باتری دستگاه نیز به اشتعال این گاز منجر شده، سپس احتراق رخ می‌دهد، بدین ترتیب پیستون حرکت کرده و میخ مورد نظر از درون دستگاه‌ پرتاب می‌شود. میخ کوب بی‌سیم، یک دستگاه کامل محسوب می‌شود که به ابزار کمکی و منبع قدرت نیازی ندارد، بنابراین هیچ‌گونه سیم و یا شلنگی به دستگاه متصل نمی‌شود.

میخ‌کوب‌های پرکاربرد قادرند به همان سرعت میخ کوب های بادی، میخ را به درون سطوح وارد کنند. اگرچه این نوع میخ‌کوب ها به نسبت میخ کوب های بادی به تمیزکاری و مراقبت بیشتری نیاز دارند، اما با این حال زمان آغاز به کار آن‌ها بسیار کوتاه خواهد بود. از آنجایی که این نوع از میخ کوب‌ها به شلنگ هوا احتیاجی ندارند، برای سطوح سخت و دارای مانع بسیار مناسب هستند. همچنین این میخ‌کوب‌ها برای انجام کارهایی در حجم کم و نیز در مشاغلی که به زمان راه‌اندازی محدودی نیاز است، بسیار عالی هستند.

میخ کوبنکاتی درباره ی میخ کوب ها

انتخاب مشخصات، سطح قدرت، و ظرفیت نگهداری میخ در میخ‌کوب‌ها با توجه به نیازهای کاربر همواره امری مهم و ضروری است. میخ‌کوب‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک به نحوی خاص به کوبیدن میخ بر روی سطوح مورد نظر می‌پردازند.

برخی از مدل‌های میخ کوب به یک گیره نگهدارنده مجهز هستند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از این طریق با ابزار را بر روی سطح مورد نظر ضربه زده و دو سطح را به یکدیگر متصل کند. با هر ضربه به ابزار یک میخ از آن خارج می‌شود. این مدل میخ کوب‌ها انتخاب مناسبی برای کارهای تولیدی به حساب می‌آیند.

برخی از میخ کوب ها، با قرار دادن دستگاه بر روی سطح مورد نظر و کشیدن ماشه فعال می‌شوند. کار با این نوع میخ کوب‌ها به کمی تمرین نیاز دارد تا کاربر بتواند به راحتی پیش از بلند کردن ابزار، دو سطح را بوسیله میخ به یکدیگر متصل کند.

برای کوبیدن میخ در کارهای ظریف، باید از ابزاری با یک عملکرد ساده استفاده کرد تا با هر بار کشیدن ماشه دستگاه یک میخ از آن بیرون بیاید. بهترین نمونه این ابزارها یک منگنه کوب است که خروج میخ از آن به همین سادگی است.

کاربر می‌تواند از میخ کوب هایی با تنظیمات چندگانه استفاده کند تا با توجه به شرایط کاری خود حالت خاصی از پرتاب میخ را انتخاب کند.

صفحات جهت‌دار اگزوز خروجی به کاربر این امکان را می‌دهد تا اگزوز خروجی دستگاه را به محل مورد نظر خود هدایت کند. این امکان انتخاب در هنگام کار در محیط‌های پر از گرد و خاک، ویژگی بسیار ارزشمندی خواهد بود. تنظیم بخشی از حفاظ‌ها با کمک ابزار انجام می‌شود، اما سایر حفاظ‌ها را می‌توان با دست تنظیم نمود.

نگهداری صحیح از میخ کوب

پاک کردن دستگاه میخ کوب، نگهداری از آن را بسیار ساده‌تر می‌کند، زیرا گاهی اوقات میخ‌ها در فرایند میخ کوبی در هم فشرده می‌شوند. بهتر است ابزاری را انتخاب کنید که دستگاه به راحتی با آن تمیز شود.

امکان تنظیم عمق موجب می‌شود تا کاربر بتواند عمق ورود میخ به درون سطوح را تغییر دهد. گاهی اوقات میخ کوب ها بسته به حالت تنظیم شده عمق ورودی، میخ‌ها را به صورت بیرون زده، هم‌سطح، و یا تا انتها به داخل سطح مورد نظر می‌کوبند.

وقتی کاربر دستکش به دست دارد، وجود گیره‌ (ماشه)های بزرگ در دستگاه، استفاده از این ابزار را برای او بسیار ساده‌تر کرده و راحتی بیشتری را برای او فراهم می‌کند.

وجود کیف مخصوص حمل برای این دستگاه نگهداری از آن را ساده‌تر کرده و از ورود هر گونه آسیب به آن در حین نقل و انتقالات جلوگیری می‌کند. بسیاری از دستگاه‌های میخ کوب به کیف مخصوص حمل مجهز هستند، اما اگر دستگاه میخ کوب شما به این امکان مجهز نبود باید یک کیف مخصوص برای این کار تهیه کنید.

محکم بستن اتصالات و رابط‌های ورودی هوا به دستگاه، امکان پیچ‌خوردگی اتصالات و تجمع هوا در آن را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب ورود هوای مجدد به آن را بسیار ساده‌تر کرده و مشکل جابجایی شلنگ هوا را نیز برطرف می‌سازد.

وسایل و حفاظ‌های نگهدارنده، اجزای دستگاه را از آسیب‌دیدگی حفظ کرده و سلامت کاربر را در برابر ضایعات پرتابی از سطح کار تضمین می‌کند. از آنجایی که این وسایل ایمنی ممکن است در صورت استفاده طولانی مدت ساییده شوند، پس بهتر است به دنبال حفاظ‌های نگهدارنده‌ای باشید که به راحتی قابل جایگزینی باشند.

مخزن‌های مخصوصی که پس از پرتاب یک میخ، میخ دیگری در آن جایگزین می‌شود، بارگذاری میخ را بسیار ساده‌تر می‌سازد. بارگذاری سریع و آسان میخ همواره مسئله مهمی است.

منبع: thoroughlyreviewed

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: