دلایل استفاده از باتری لیتیومی چیست؟

باتری لیتیومی

دلایل استفاده از باتری لیتیومی چیست؟

این روزها باتری های لیتیومی بسیار محبوب هستند و در لوازم دیجیتال مانند تبلت،لب تاب و گوشی های همراه مورد استفاده قرار می گیرند.باتری لیتیومی به این دلیل رایج هستند که قوی ترین باطری در دسترس می باشند.

حال سوال اینجاست که چه چیز باعث می شود انواع باتری لیتیومی محبوب و قوی باشند؟کاری هست که بتوانید انجام دهید که از مشکلات باتری لیتیومی جلوگیری کند و یا کمک کنید که عمر بیشتری داشته باشند؟در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

باتری لیتیومیدلایل محبوبیت باتری لیتیومی

باتری لیتیومی معمولا سبک تر از دیگر باتری های شارژی می باشد.الکترودهای باتری لیتیومی از لیتیوم سبک وزن و کربن ساخته شده است.لیتیوم همچنین یک واکنشگر می باشد،به این معنا که مقدار زیادی انرژی در پیوندهای آن ذخیره می شود.این به تراکم بالای انرژی برای باتری های لیتیومی ترجمه می شود.

یک مدل باتری لیتیومی می تواند ۱۵۰ وات-ساعت از الکتریسیته در باطری یک کیلوگرمی ذخیره کند.باطری نیکل هیدریدی شاید بتواند ۱۰۰ وات-ساعت در هر کیلوگرم ذخیره کند در حالی که ۶۰-۷۰ ساعت معمول تر می باشد.باتری های اسیدی تنها ۲۵ وات-ساعت در هر کیلوگرم می تواند ذخیره کند.حال تفاوت باتری های لیتیومی و اسیدی را در نظر بگیرید!

باتری لیتیومی تنها ۵٪ از شارژ خود را در هر ماه از دست می دهند که این مورد در باتری های لیتیومی ۲۰٪ در ماه می باشد.حتما به این نیاز نیست که شارژ باطری خالی شود تا دوباره شارژ کنید و این امتیاز مثبت باتری های لیتیومی است.باطری های لیتیومی چرخه ی پر و خالی شدن شارژ را صدها بار می تواند انجام دهد.

این ویژگی ها به این معنی نیست که باتری های لیتیومی بی عیب هستند بلکه تعداد عیب کمی هم دارند.از لحظه ای که از کارخانه خارج می شوند شروع به فرسوده شدن می کنند و تنها دو الی سه سال عمر می کنند چه استفاده کنید چه استفاده نکنید.این باطری شدیدا به افزایش دما حساس می باشد زیرا که گرما باعث افزایش سرعت فرسودگی این باطری می شود.

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: