آشنایی بیشتر با آچار فرانسه

آچار فرانسه

آشنایی بیشتر با آچار فرانسه

یکی از رایج ترین انواع آچار، آچار فرانسه است که تقریباً در هر خانه ای یافت می شود. آچار فرانسه یک نوع آچار با فک های قابل تنظیم از قسمت عرضی است که برای باز و بسته کردن پیچ و مهره و بست با سایز های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از فک های آچار فرانسه ثابت و فک دیگر با استفاده از پیچی که در وسط آچار تعبیه شده باز و بسته می شود.

هنگام استفاده از این نوع آچار می بایست فک متحرک آچار کاملاً به پیچ یا مهره چسبیده باشد تا فشار وارد شده از طرف آچار به پیچ یا مهره آسیب نزند. این نوع آچار برای مهره های گرد مورد استفاده قرار نمی گیرند و فقط برای پیچ و مهره های 4 یا 6 ضلعی مناسب هستند. مهمترین ویژگی قابل تشخیص آچار فرانسه زاویه 15 درجه ای بین فک متحرک و دسته آچار است.

آچار فرانسه

آچار فرانسه برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره و همچنین برای باز و بسته کردن تجهیزات لوله کشی مثل لوله ها، زانویی و شیر آب مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی ها که توان کافی برای باز کردن درپوش ها را ندارند نیز از آچار فرانسه بعنوان باز کننده در سرپوش استفاده می کنند.

جالب است بدانید چون آچار فرانسه ساخته شده کشور انگلیس است در خود فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی مثل آلمان، اسپانیا و ایتالیا به آچار انگلیسی معروف است. در کشور دانمارک به این نوع آچار، آچار سوئدی  گفته می شود و در کشور های ایران، اسلوونی، مجارستان، لهستان و رومانی به نام فرانسه معروف است.

شناخت یک آچار فرانسه مناسب و خوب

از بین تمام برند هایی که در بازار موجود است، محصولات موجود دارای کیفیت های متفاوتی می باشند. مهم ترین بخش یک آچار فرانسه پیچ مرکزی آچار فرانسه که تنظیم کننده فک متحرک آن است می باشد زیرا اگر این قسمت دارای کیفیت مناسب نباشد و از آنجایی که بیشترین فشار فک بر روی این پیچ وارد می شود در زمان باز و بسته کردن یک مهره یا پیچ احتمال رد شدن فک از لبه های مارپیچی پیچ زیاد است و باعث بهم خوردن تنظیم فک می شود.

آچار فرانسهاز دیگر مواردی که باید در انتخاب آچار فرانسه به آن دقت شود عدم لق زدن فک متحرک است زیرا در صورت ثابت نبودن فک متحرک استفاده از آچار برای پیچ و مهره های ریز و تنظیم دقیق آن عملاً غیر ممکن است.مورد مهم دیگر دندانه دار بودن قسمت میانی فک است، زیرا این دندانه ها موجب می شوند آچار روی پیچ ها و مهره های دیگر قفل شود و از سر خوردن آن جلوگیری بعمل می آورد.

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: