انواع آچار را بشناسیم

آچار

انواع آچار را بشناسیم

آچار یکی از ابزارهایی است که در هر جعبه ابزاری پیدا می شود.آچار برای انجام کارهای مختلف چه در خانه چه در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد.هنگامی که شما یک مجموعه ی آچار با کیفیت بالا تهیه می کنید برای انجام هر کاری آچاری با سایز صحیح در اختیار خواهید داشت.

فاکتورهای بسیار زیادی هستند که شما باید برای انتخاب یک آچار مناسب در نظر بگیرید.از فاکتورهای مهم می توان به سایز مورد نیاز شما٬چیزی که می خواهید و یا رینگی باشد یا یک مدل دیگر اشاره کرد.حتما مطمئن شوید که آچار با کیفیت خوب می خرید.داشتن یک مجموعه آچار بادوام بسیار مهم می باشد که شما برای خواندن این مطلب زمان بذارید.

انواع بسیار زیادی از آچارها در ابزار فروشی پیدا می شود.بسیاری از آچارها برای انجام کارهای خانگی و برخی برای تعمیر ماشین یا دیگر کارها استفاده می شود.حال ما در اینجا رایج ترین نوع آچارها را تک تک معرفی می کنیم.

آچار رینگی

به طور معمول جنس این آچار از فولاد می باشد.از آچار رینگی برای باز و بسته کردن پیچ و مهره استفاده می شود.

آچار دو سر رینگآچار یکسر رینگ یکسر تخت

همانگونه که از اسم پیداست آچار یکسر رینگ یکسر تخت ترکیبی می باشد که دو سر آن به یک سایز می باشد و مقارنه ی بسیار خوبی با یکدیگر دارند.به طور مثال برای باز کردن پیچ و مهره سر رینگی روی پیچ قرار می گیرد و سر تخت آن مهره را باز می کند.بسیاری از افراد این مدل آچار را دوست دارند زیرا که هر دو مدل رینگی و تخت را برای انجام کارهای مختلف در اختیار دارند.

آچار یکسر تخت یکسر رینگآچار فرانسه

آچار فرانسه دارای یک فک قابل تنظیم می باشد که قابل حرکت بوده و باز و بسته می شود.آچار فرانسه برای انواع مختلف پیچ و مهره طراحی شده است و برای یک سایز محدود نمی باشد.آچار فرانسه در طرح های مختلف موجود می باشد.

آچار فرانسهآچار شلاقی

آچار شلاقی برای گرفتن و چرخاندن چیزهایی مانند لوله هایی که نیاز به تعمیر کردن دارند یا باید هنگام جایگزین کردن سفت شوند استفاده می گردد.

آچار شلاقیانتخاب آچار مناسب

حالا که کمی با تفاوت آچارها آشنا شدید نوبت به آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه یک مجموعه ی آچار برای جعبه ابزار خود تهیه کنید.هر مدل آچار ویژگی های خاص خودش را دارد که مناسب انجام کار یا تعمیر می باشد.

سایز و شکل-اگر به دنبال یک آچار چندکاره می گردید که بتوانید برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید آچار فرانسه مناسب کار شماست.آچار فرانسه به قدرتمندی آچارهای تخت نمی باشد اما برای انجام کارهای ساده و خانگی یک انتخاب مناسب برای جعبه ی ابزار شما می باشد.اگر به دنبال آچار با دوام و قدرتمند می گردید آچارهای ساده مانند دو سر تخت و دو سر رینگی را انتخاب کنید.اگر از آچارها خیلی زیاد استفاده می کنید باید به دنبال مجموعه ای از آچار بگردید که دارای سایز و شکل های متفاوت باشد.

اینچ و میلیمتری-سر آچار به دو شکل اینچ و میلی متری اندازه گیری می شود.افراد معمولا از هر دو مدل اینچی و میلی متری در جعبه ی ابزار خود دارند و از آن استفاده می کنند.

دوام-اگر به دنبال آچاری می گردید که در برابر خوردگی مقاوم باشد به دنبال آچاری با جنس کروم وانادیوم و یا کرومیوم واندیوم با کیفیت بالا بگردید.آبکاری توسط کروم این قابلیت را به آچار اضافه می کند تا سالهای زیادی برای شما کار کند.

نکاتی که باید هنگام کار با آچار در نظر گرفت

آچار مناسب برای کار خود انتخاب کنید

هنگام کار نه می خواهید پیچ و مهره و نه خودتان آسیب ببینید پس مطمین شوید که سایز صحیح آچار را برای باز یا بسته کردن پیچ انتخاب کرده اید.بدانید که انتخاب سایز مناسب احتمال سر خوردن آچار و صدمه دیدن شما را کاهش می دهد.

به آچار با چکش ضربه نزنید مگر

اینکه آچار برای ضربه زدن توسط چکش طراحی شده باشد.به آچارهای معمولی توسط چکش برای افزایش نیرو ضربه نزنید.این کار می تواند باعث آسیب دیدگی آچار٬چکش و دست شما می شود.

از آچارهای آسیب دیده استفاده نکنید

اگر فک آچار بزرگتر از حد عادی به نظر می رسد یا دسته ی آچار خم شده است از آن آچار استفاده نکنید.بهتر است آن را تعویض کنید تا اینکه ریسک یک آسیب دیدگی را به جان بخرید.

آچار با بهترین کیفیت تهیه کنید

برای خرید آچار و هزینه ی آن صرفه جویی نکنید آن هم در زمانی که بحث کیفیت در میان است.آچارهای با کیفیت بالا بهتر کار می کنند٬عمر بالاتری دارند و همچنین ضمانت دارند.اکثر اوقات کارخانه های معروف تولید کننده ابزار پشتیبانی و خدمات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهند اما کارخانه هایی که ابزارهای ارزان تر تولید می کنند چنین امکاناتی ندارند.

مراقب آچارهای خود باشید

قفسه یا جعبه ی ابزار برای آچار خود داشته باشید حتی اگر از جنس خراب نشدنی دارند.آنها را در جعبه ابزار یا کیف آچار قرار دهید در زمانی که استفاده نمی کنید.

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: