ضمانت بازگشت کالا

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های فروشگاه اینترنتی یوتول بوده است و یوتول در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. برای بسیاری از محصولات، سایت یوتول ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.

در چه شرایطی ۷ روز ضمانت بازگشت کالا قابل استفاده است؟

در صورتی که کالای خریداری شده دارای زدگی٬ترک و شکستگی باشد.

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود و سفارش ارسال نشده باشد می تواند با تماس با شماره ی ۰۹۱۲۰۶۳۰۷۴۱ اطلاع داده شود.

اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۷ روز‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.

همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

کدام کالاها قابل تعویض نمی باشد؟

ابزار دقیق مانند ترکمتر٬مولتی پلایر و … که به آنها ابزار دقیق گفته می شود به هیچ عنوان مرجوع نمی شود.

ابزارهای برقی در صورتی که از پلمپ خود خارج نشده باشند قابل مرجوع خواهند بود.

لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش یوتول جداً، خودداری کنید.

برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. درصورت ارسال با پست پیشتاز، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید.

در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد.

از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان رسید را به فاکتور منگنه و همراه بسته ارسال کنید.

محاسبه ی هزینه ی ارسال به چه صورت است؟

اگر ایراد، آسیب دیدگی و یا وجود مغایرت فنی به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش یوتول برسد، هزینه‌های ارسال به عهده یوتول است.

برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت یوتول ارسال شود.

در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان یوتول ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

کارشناسان خدمات پس از فروش یوتول ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان یوتول تایید شود،کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با کالای دیگری جایگزین کند.

لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ یوتول بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، یوتول تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند

اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و یوتول در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

پس از دریافت و پذیرش کالا توسط یوتول ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، تا حداکثر یک هفته زمان خواهد برد.

از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان پشتیبانی و خدمات پس از فروش یوتول است.