چگونه بهترین پیستوله رنگ پاش بخریم؟

خرید پیستوله رنگ پاش

چگونه بهترین پیستوله رنگ پاش بخریم؟

استفاده از فرچه و غلتک های نقاش می تواند پروسه ای بسیار زمان بر باشد. استفاده از یک پیستوله رنگ پاش به شدت زمانی که انجام دادن پروژه تان می‌برد را کوتاه کند. یک رنگ پاش می‌تواند برای کارهای نقاشی سطوح بزرگ مثل نمای بیرونی خانه مورد استفاده قرار گیرد. همینطور می‌تواند برای کارهای کوچک تر و دقیق تر مثل پنجره های کرکره‌ای، مبلمان و کارهای دیگر به کار رود.

انواع پیستوله رنگ پاش

انواع مختلفی از پیستوله رنگپاش ها موجود است. هر کدام فواید و نقاط ضعفی دارند و هر رنگ پاش و هر روش برای نوع خاصی از پروژه‌ها مناسب تر از آن های دیگر است. سه نوع از رنگ پاش ها عبارتند از:

  • عادی
  • حجم زیاد، فشار کم
  • اِیرلِس (بدون هوا)

پیستوله رنگ پاش بادی

پیستوله رنگپاش بادی از کمپرسور هوا استفاده می کند و لایه های نازک رنگ را بر روی آیتمی که در حال رنگ شدن است می نشاند. در اکثر مدل ها کمپرسور متصل به اسپری است؛ یعنی یک قطعه جدا نیست. می توانید پیستوله رنگ پاشی هم بگیرید که از کمپرسور هوای خارجی استفاده می کند.

بعضی از مردم کار با رنگ پاش های بادی برایشان سخت است. از آنجا که اکثر مدل ها تنظیمات قابل تغییر برای فن اسپری، گردش رنگ و جریان هوا دارند، این مسئله می تواند یادگیری کار با آنها را سخت کند؛ که بسیاری از افراد تمایلی ندارند که خودشان را درگیر آن کنند. یکی از معایب پیستوله رنگ پاش های بادی این است که از نظر میزان مصرف رنگ می‌توانند بسیار پر مصرف باشند. به طور میانگین 30 درصد رنگ واقعا به روی چیزی که رنگ می‌کنید می‌نشیند.

پیستوله رنگپاش های حجم بالا و فشار پایین

این نوع از پیستوله رنگپاش به خاطر نقص هایی که در پیستوله رنگ پاش های بادی وجود داشت ساخته شده اند.با طراحی یک رنگ پاش که حجم بالا تر را با فشار کم ترکیب می کند، کاربران نرخ انتقال 80 درصدی رنگ را در قیاس با مقدار 30 درصدی که پیستوله رنگپاش های عادی ارائه می کنند، خواهند داشت. از آنجا که این نوع از پیستوله رنگ پاش به خاطر دقت اش شناخته شده است، انتخابی عالی برای پروژه هایی است که دارای جزئیات زیاد بوده و نیاز به رنگ آمیزی دقیق دارند.

پیستوله رنگ پاش های ایرلس (بدون هوا)

اگر دغدغه ی اسپری اضافی را ندارید، یک پیستوله رنگپاش ایرلس می تواند انتخاب خوبی باشد. این نوع از رنگ پاش ها از موتور های الکتریکی، موتور های بنزینی یا موتور های هیدرولیکی برای تولید انرژی استفاده می کنند. قدرت پیستوله های بدون هوا بی نظیر است. این پیستوله رنگ پاش ها پوششی ضخیم و یکدست تولید می کنند که به این معناست که لایه های کمتری از رنگ نسبت به حالت عادّی مورد نیاز خواهد بود. این رنگ پاش ها همچنین برای نفوذ به شکاف های غیر قابل دسترس و سطوح ناصاف مناسب هستند . فنِ اسپری و جریان رنگ در رنگ پاش های ایرلس قابل تنظیم نیست؛ پس به خرید سری های اضافی ای که فن و جریان رنگی را که رنگ پاش بیرون می دهد را تغییر دهند یا بیشتر کنند فکر کنید.

خصوصیات رنگ پاش ها

خصوصیات مختلفی هست که ممکن است یک پیستوله رنگ پاش آن ها را دارا باشد. این خصوصیّت ها از مدلی به مدل دیگر تغییر می کنند. شما باید قبل از خرید ایده ای از خصوصیاتی که مایلید پیستوله رنگ پاش تان داشته باشد را در ذهنتان داشته باشید، تا مدلی را بگیرید که قابلیّت هایی که می خواهید را داشته باشد.

رنگ پاش های قابل تنظیم

با پیستوله رنگ پاش های قابل تنظیم می توان با ضخامت های مختلف، انواع مختلفی از الگو ها و همینطور سرعت های متفاوت، رنگ ها را به کار برد. این موجب می شود که بتوان رنگ پاش را به طور خاص برای پروژه ای که روی آن کار می کنید تنظیم کرد.

تمیز کردن سریع

احتمالاً تمیز کردن پیستوله رنگ پاش ها آزار دهنده ترین چیز در مورد آن هاست؛ چون می تواند بسیار زمان بر تر از تمیز کردن فرچه ها و غلتک ها باشد. بعضی از مدل ها به یک شلنگ وصل می شوند که تمیز کردن آن ها را سریع تر می کند. و بعضی، مثل رنگ پاش HomeBright ، از یک سیستم کیسه ای استفاده می کنند، که تمیز کردن آن بسیار ساده است.

راحتی جابجایی

هر چه پیستوله رنگ پاش قابلیّت جابجایی بیشتری داشته باشد، زمان استفاده از آن برای انجام پروژه های متعدّد راحت تر خواهید بود. بعضی از مدل ها دارای مکانیزم جابجایی به صورت کوله پشتی هستند. و بعضی از چرخ استفاده می کنند. اینکه کدام یک از این ها بهتر است بستگی به سلیقه ی شخصی دارد.

انتخاب های منبع انرژی

پیستوله رنگ پاش ها به طور معمول انرژی شام را از برق، بنزین یا باتری، در مورد رنگ پاش های شارژی، تأمین می کنند.

چند سوال برای خرید پیستوله رنگ پاش

یکی از دلایلی که پیستوله رنگ پاش ها تا به این اندازه محبوبیت پیدا کرده اند ظاهر یکدستی است که به ما می دهند. چند سوال هست که زمان خرید پیستوله می توانید از خود بپرسید. جواب ابن سوال ها شما را به سمت خرید پیستوله رنگ پاش مناسب برای همه نیاز های‌تان راهنمایی خواهد کرد.

پیستوله رنگپاش را برای چه کاری می‌خواهید؟

نوع کارهایی که قصد دارید با پیستوله رنگ پاش انجام دهید نوع رنگ پاشی که خواهید داشت را مشخص می کند. اگر تمام کاری که می‌کنید رنگ زدن دیوارهای خارجی یا داخلی خانه است، نیازی نیست به اندازه‌ای زمانی که برای رنگ زدن مبلمان دقت به خرج می‌دهید وسواس داشته باشید.

با پیستوله رنگ پاش بر روی چه موادی کار می کنید؟

اکثر پیستوله رنگ پاش ها قابلیت رنگ کردن انواع مواد مثل چوب، پلاستیک، فلز، گچ و خیلی چیزهای دیگر را دارند.

فضاهایی که می‌خواهید رنگ کنید چقدر بزرگ هستند؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم اگر می‌خواهید سطوح بزرگ را نقاشی کنید، دقت واقعا چندان اهمیتی ندارد. بهتر این است که به دنبال پیستوله رنگپاشی باشید که همه کاره است و هم نقاشی سطوح بزرگ و هم نقاشی‌های دقیق‌تر را بتوان با آن انجام داد.

رنگ، جلا یا آستری که استفاده می کنید تا چه اندازه غلیظ است؟

بسیاری از پیستوله های رنگپاش ها توانایی انجام انواع کارهای رنگ، جلا، آستر زدن و کارهای دیگر را دارند. مطمئن شوید که رنگ پاشی که در نظر دارید این قابلیّت همه کاره بودن را داشته باشد.

هر چند مدت یکبار از رنگ پاش استفاده می کنید؟

اگر به طور مرتب از رنگپاش تان استفاده نمی کنید چندان اهمیتی ندارد که یک مدل به روز و پیشرفته بخرید. اما اگر مدام به پیستوله نیاز دارید، مثلاً در شغل نقاشی یا به عنوان مثال اگر مبلمان‌هایی که به طور پیوسته می‌سازید را رنگ می‌کنید، به یک مدل به روز تر نیاز دارید تا بتواند کارهای مختلف را انجام دهد و از پس بار کاری ای که روی آن قرار می دهید بر بیاید.

چه زمانی باید از رنگ پاش استفاده کنید؟

اگر با پیستوله های رنگپاش آشنایی نداشته باشید ممکن است مطمئن نباشید که چه کارها و پروژه‌هایی نیازمند رنگ پاش ها هستند و کدام‌ها باید با فرچه‌ها و یا غلتک‌ها انجام شوند. شما را با نمونه‌هایی از موقعیت‌هایی که رنگ پاش ها به طور معمول استفاده می‌شوند و نتایج بسیار خوبی را ارائه می‌دهند و همینطور موقعیت‌هایی که بهتر است از پیستوله رنگ پاش ها استفاده نشود آشنا می‌کنیم.

از یک پیستوله رنگ پاش استفاده کنید

  • برای پوشش نواحی بزرگ مثل دیوارهای داخلی یا قسمت های خارجی خانه.
  • رنگ زدن مبلمان؛ به علّت اینکه اسپری رنگ به راحتی به درون محل های غیر قابل دسترس، که فرچه ها و غلتک ها نمی توانند داخل آن شوند، نفوذ می کند.
  • رنگ زدن اطاق ها یا خانه های خالی

از یک پیستوله رنگپاش استفاده نکنید

  • کار در یک ناحیه ی کوچک، اگر فضای رنگ آمیزی مناسب برای انجام پروژه‌تان نداشته باشید، می‌تواند سخت باشد.
  • اگر کمبود رنگ داشته باشید. پیستوله رنگ پاش ها رنگ بیشتری را نسبت به فرچه‌ها یا غلتک‌ها استفاده می‌کنند؛ پس اگر نگران کم آمدن رنگ هستید، بهتر است که از فرچه یا غلتک استفاده کنید.
  • زمان استفاده از یک رنگ پاش باید چیزهایی که تمایل ندارید که یک غبار نازک از رنگ روی آن بنشیند را بپوشانید. با وجود نیاز به این آماده سازی‌ها، فوایدی که استفاده از یک پیستوله رنگ پاش دارد، ارزشش را دارد.
  • پاک کردن رنگ پاش نسبت به فرچه و غلتک جزئیات و ریزه کاری‌های بیشتری دارد و زمان بیشتری می‌گیرد.

لوازم جانبی متداول رنگ پاش ها

لوازم جانبی متعدّدی وجود دارد که شما می توانید خریداری کنید و همراه با پیستوله رنگپاش تان استفاده کنید، که رنگ زدنتان را مؤثّرتر کنند. این لوازم جانبی همچنین می تواند کمک کنند که طول عمر رنگ پاش تان بیشتر شود.

  • میله های افزایش طول: اگر می خواهید فضاهایی را رنگ کنید که به راحتی قابل دسترس نیستند، یک میله ی افزایش طول چیزی کارآمد خواهد بود. استفاده از این میله ها راهی عالی برای رنگ زدن سقف هاست؛ بدون اینکه کمترین آسیبی به پشت تان وارد کنید.
  • فیلتر های پیستوله رنگ پاش: استفاده از فیلتر با پیستوله رنگ پاش تان آشغال ها و اجسام ریز را از رنگ تان جدا می کند و به آن ظاهری صاف می دهد و از مسدود شدن مسیر رنگ جلوگیری می کند.
  • لوازم حفاظتی – داشتن لوازم ایمنی یا محافظتیِ مناسب، از مسائل مهم در زمان کار با یک رنگ پاش است. لباس محافظتی، عینک و یک ماسکِ مناسب کافی هستند.
  • سری های اسپری ها: سری هایی را که الگوهای اسپری متفاوتی نسبت به آنچه پیستوله رنگپاش ها به طور معمول دارند را ایجاد می کنند را می توان خریداری کرد. همچنین، سری ها برای کار با رنگ های با غلظت کمتر هم خوب هستند. سری ها را می توان هم در پروژه های داخل و هم خارج از خانه استفاده کرد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال راهی هستید که سرعت رنگ زدنتان را به مقدار زیادی افزایش دهید، یک پیستوله رنگ پاش یک سرمایه گذاری بسیار عالی است. به خاطر تعدادِ بسیار زیادِ رنگ پاش هایی که امروز در بازار موجود است، برای اینکه بتوانید انتخاب هایتان را محدود تر کنید و ببینید که کدام شان مناسب برای پروژه هایی که دارید هستند، به اطّلاعاتی که از این راهنما آموخته اید احتیاج پیدا خواهید کرد.

با دادن اطلاعات لازم برای شناختن خصوصیات پیستوله رنگپاش ها ها، به شما دانش و اعتماد به نفس کافی برای انتخاب یک مورد درست را داده ایم. همینطور، نگرانی تان از اینکه آن رنگ پاش نتواند پروژه هایتان را انجام دهد را مرتفع کرده ایم.

بعضی افراد فکر می کنند که یاد گرفتن کار با پیستوله رنگ پاش ها واقعا سخت است. یاد گرفتن کار با مدل های قدیمی تر قدری سخت تر بود. امّا تکنولوژی جدید، کار با رنگ پاش ها را بسیار آسان تر کرده است. پیستوله رنگ پاش های برتری که اینجا مورد بررّسی قرار گرفتند را خودتان دوباره بررّسی کنید و ببینید که کدامیک کارها و لیست پروژه هایتان را راه می اندازد.

 

دیدگاه (6)

  • ناشناس پاسخ

    پیستوله حجم بالا/فشاز پایین بدردم میخوره 🙂

    5 فوریه در 11:42 ب.ظ
  • فاضل پاسخ

    با سلام میخواستم مراتب تشکر خود را از زحمتی که متحمل شده اید ابراز دارم موفق باشید

    9 آوریل در 7:11 ب.ظ
  • مهدی عبادی پاسخ

    باسلام‌ بنده یک پستوله برقی خرطومی دارم از کجا میتونم قطعاتش تهیه کنم باتشکر.

    6 ژوئن در 4:44 ب.ظ
    • محمد رضا اصفهانی پاسخ

      با سلام و احترام
      می توانید از طریق شماره تماس با ما در ارتباط باشید

      9 ژوئن در 10:12 ق.ظ
  • اقایار پاسخ

    سلام خسته نباشی برای پاشیدن پلی استر روی در چوبی چ پیستوله ای با چ مشخصاتی نیاز هس با تشکر

    16 اکتبر در 6:48 ب.ظ
  • علیرضا پاسخ

    سلام برای رنگ کردن خودرو و استفاده از کلیر چه رنگ پاشی مناسبه و چه مدل هایی به کارم میاد ممنون از راهنمایتان

    8 جولای در 10:10 ب.ظ

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: