چگونه منگنه کوب مناسب کار خود را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید منگنه کوب

چگونه منگنه کوب مناسب کار خود را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید منگنه کوب

اگر از آن دسته افرادی هستید که کارهای فنی تان را خودتان انجام می دهید، متوجّه خواهید شد که منگنه کوب ابزاری بسیار کاربردی برای انجام بسیاری از کارهای تعمیراتی است. وقتی یک منگنه کوب در خانه داشته باشید، می توانید گوشه ای از روکش کاناپه تان را که جدا شده، منگنه کنید؛ یا رویه های صندلی های آشپزخانه را نصب کنید. یک منگنه کوب، برای پروژه های دستیِ تزئینی و دکوراسیون داخلی خانه هم عالی است.

مدل های مختلفی از منگنه کوب ها در بازار موجود است. بنابراین چیزی که باید بدانید این است که چه استفاده هایی از آن دارید و هر چند وقت یک بار به آن نیاز پیدا خواهید کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از منگنه کوب استفاده زیادی دارند، پس سرمایه گذاری بیشتر برای خریدن چیزی که مخصوص کارهای سنگین است و در طول زمان دوام می آورد، عاقلانه خواهد بود. بیایید به بعضی از خصوصیّاتی که زمان خرید این ابزار باید به آن ها توجّه کنید نگاهی بیندازیم.

نکات پایه ای درباره ی منگنه کوب

اصولاً سه دسته بندی برای منگنه کوب ها وجود دارد؛ دستی، بادی و برقی. هدف این منگنه کوب‌ ها این است که اتّصالات فلزی را درون پلاستیک، چوب یا مواد دیگر بکوبند. منگنه کوب‌ ها ابزارهایی ضروری برای انواع مختلف صنعت هستند؛ و همینطور در کارهای خانه هم بسیار کاربردی اند.حتی در زمینه ی پزشکی، متخصصان از منگنه کوب هایی که به صورت تخصصی برای بستن برش ها، بعد از عمل های جراحی، طرّاحی شده اند،  استفاده می کنند. همینطور، تولید کنندگانی که همه کار، از ساخت قایق تا بسته بندی غذا انجام می دهند، از این ابزارهای اتصال برای پروژه ها و اهداف مختلف شان استفاده می کنند.

ماشین دوخت یا منگنه کوب؟

منگنه های معمول را اغلب در ادارات و کلاس های درس می توان دید؛ که برای متّصل کردن کاغذ ها به هم طرّاحی شده اند. این نوع ماشین دوخت، با یک منگنه کوب تفاوت زیادی دارد. منگنه های رومیزی، صفحه هایی دارند که با ضربه زدن به سوزن های منگنه، انتهای آن ها را جمع میکنند.  امّا منگنه کوب‌ها با ساز و کار دیگری کار می کنند.

یک منگنه کوب دستی با مکانیزم پر شدن فنری ساخته شده است. با فشردن دسته، منگنه کوب یک فنر را فشرده می کند، که بعد رها می شود. این فنر میله های فشاری را آزاد می کند؛ و آنها سوزن منگنه را می کوبند. منگنه کوب ها طوری طرّاحی شده اند که امکان داخل کردن منگنه ها به سطوح سخت را با یک تک فشار، فراهم کنند. در حالی که یک منگنه رومیزی تنها از فشار دست برای داخل کردن سوزن منگنه به داخل یک دسته ی کاغذ استفاده می کند.

منگنه کوب های دستی

منگنه کوب دستی

یک منگنه کوب دستی، ابزاری عالی برای کارهای خانگی است. کار با این نوع از منگنه کوب ساده است؛ و پیدا کردن انواع مختلف آن راحت است. منگنه کوب دستی ارزان است؛ و معمولاً تنها نیاز است که هر بار که قرار است سوزن منگنه داخل چیزی شود، کاربر خیلی ساده دسته ای را فشار دهد. این نوع از منگنه کوب برای کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد؛ که نیازی به فشار دادن مکرر دسته در آنها نیست. بعضی از انواع منگنه کوب های دستی عبارتند از، منگنه های همه منظوره، منگنه های چکشی، منگنه های کارتن، و منگنه های نصب کابل و سیم.

لیست انواع مختلف منگنه کوب های دستی ای که می توانید در بازار پیدا کنید بی پایان است. قبل از خریدن یک منگنه کوب دستی، نیاز است که تعدادی از انواع مختلف مدل ها را امتحان کنید، تا مطمئن شوید که کار با آن با یک دست آسان است.معمولاً نیاز است که با دست دیگر، چیزی را که قرار است منگنه کنید، به خوبی نگه دارید. اگر می خواهید آنلاین خرید کنید، حتماً توضیحات فروشنده را بخوانید؛ تا بتوانید چیزی را پیدا کنید که کار با آن واقعاً ساده باشد.

منگنه کوب های برقی

یک منگنه کوب برقی با باتری و یا با اتّصال دوشاخه ی آن به پریز برق کار می کند. یک منگنه کوب برقی، به جای انتقال انرژی از یک اهرم فشرده شده، از یک شستی برای کوبیدن سوزن منگنه استفاده می کند؛ این کار فقط نیاز به یک فشار کوچک دارد. بعضی از این منگنه کوب ها، هم از میخ  و هم از سوزن منگنه استفاده می کنند؛ و برای طول های مختلف میخ ها و منگنه ها قابل تنظیم اند. منگنه کوب های برقی، از انواع دستی گران تر هستند، امّا می توان به صورت آنلاین مدل هایی را پیدا کرد که بشود از عهده ی خرید آن ها برآمد.

منگنه کوب برقی

یک منگنه کوب برقی به شما این امکان را می دهد که در هر دقیقه تعداد زیادی سوزن منگنه را بکوبید. اما همچنان برای کوبیدن سوزن ها نیاز است که یک شستی را فشار دهید. همچنین با یک منگنه کوب برقی، منگنه کوبی های یک شکل تری خواهید داشت؛ چون فشار پشت سوزن ها متغییر نیست.

بعضی از استفاده کنندگان از منگنه کوب های برقی  از این گلایه می کنند که ممکن است یک سوزن منگنه که جای درستی قرار نگرفته باشد، باعث آسیب شود. این در مورد هر نوع منگنه کوبی صادق است. اما منگنه کوب های برقی دارای یک شستی ایمنی هستند، که تا زمانی که دستگاه در مکان درست قرار نگرفته باشد، کار نمی کنند.

انواع مختلفی از منگنه کوب های برقی در بازار موجود است. و هر کدام برای کاربرد های مختلفی طراحی شده اند. تعداد بی شماری کار را می توان با منگنه کوب های برقی انجام داد. پس همه چیز به این بر می گردد که شما قصد دارید بیشتر اوقات چه استفاده ای از آن ها بکنید.

منگنه کوب های بادی

یک منگنه کوب بادی برای استفاده های صنعتی و حرفه ای عالی است؛ و از نیروی هوای فشرده برای کوبیدن سوزن های منگنه استفاده می کند. شما می توانید هم منگنه ها و هم میخ ها را با این نوع از منگنه کوب بکوبید؛ این ابزارها برای کارهای ساده خانگی نیستند. این نوع از منگنه کوب از انواع دیگر بزرگ تر است و برای کارهای سخت و سنگین مناسب است.

منگنه کوب بادی

تولیدکنندگان مبلمان و نصب کنندگان کفپوش از این ابزار استفاده می کنند. این نوع از منگنه کوب، توسط برقکارها و ساخت و ساز کننده ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. منگنه کوب بادی چند کاربردی است؛ و قدرت زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا از پس کارهای بسیار سخت، مثل نصب کفپوش ها، بر بیایید.

بسیاری از این ابزارها، می توانند سوزن ها و میخ های به هم پیوسته ای را که به نام خشاب شناخته می شوند در خود جا بدهند؛ تا نیاز نباشد که شما زمان اضافی برای دوباره پر کردن وسیله صرف کنید. شما باید از یک منبع خارجی برای این ابزار استفاده کنید؛ و این مسأله موجب می شود تا قسمت دستی آن سبک بوده و به راحتی قابل جابجایی باشد. همینطور، استفاده ی طولانی مدّت از این نوع منگنه کوب راحت تر است. بسیاری از منگنه کوب های بادی، دارای عملکرد ایمنی هستند تا از شلیک اشتباه سوزن منگنه جلوگیری کنند.

خرید منگنه کوب مناسب نیازهایتان

مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که، منگنه کوب تا چه اندازه با انتظاراتی که از آن دارید مطابقت دارد. این مسأله، شما را برای خرید درست راهنمایی خواهد کرد. باید مطمئن شوید که کار کردن با منگنه کوب مورد نظرتان ساده است؛ و ظرفیّت لازم برای کار با اندازه و نوع اتصالات مورد نیاز کار شما را دارد.

در نظر داشته باشید که بیشتر منگنه کوب‌ها دارای گارانتی هستند؛ امّا بعضی از آنها، نسبت به بقیه گارانتی های کامل تری را ارائه می کنند. اغلب اوقات، منگنه کوب های ارزان تر، گارانتی های کوتاه مدّت یا گارانتی هایی محدود تر از انواع گران تر ارائه می دهند. حتّی ممکن است یک مدل گران قیمت، به شما تعمیرات مادام العمر ارائه بدهد. هنگامی که بین دو منگنه کوب تردید دارید، قطعاً به سراغ گزینه ای بروید که گارانتی بهتری دارد.

زمان خرید هایتان، باید همیشه ایمنی مد نظرتان باشد؛ چون منگنه کوب ها اشیاء تیز را با قدرتی قابل توجّه پرتاب می کنند. شما باید خریدن عینک و دستکش های ایمنی را برای مواردی که ممکن است منگنه کوب به اشتباه شلیک کند در نظر داشته باشید. همینطور در نظر داشته باشید که، بهتر است لباس های گشاد یا بزرگ تر از اندازه تان را هنگام کار با منگنه کوب ها نپوشید؛ چون ممکن است خودتان را هم تصادفی به پروژه کاری تان منگنه کنید.

نتیجه گیری

منگنه کوب وسیله ای کاربردی است که به شما امکان می دهد همه ی انواع کارها را در خانه انجام دهید. و برای استفاده از یک منگنه کوب، نیازی نیست که حرفه ای باشید. انواع بسیار متنوّعی از منگنه کوب ها در بازار موجود است؛ و انتخابی که می کنید، باید بر اساس نیاز های خاص و منحصر به فرد تان باشد.

از خودتان سوال کنید که چه نوع کارهایی با منگنه کوب انجام خواهید داد. هر چند وقت یک بار از آن استفاده خواهید کرد. در این راهنمای خرید، ما انواع مختلفی از منگنه کوب را که با آن ها مواجه خواهید شد، بررسی کردیم؛ و بسیاری از آنها قیمت هایی دارند که می توان از عهده ی آنها برآمد.

در ذهن داشته باشید که منگنه کوب های گران تر از موادّ با کیفیّت بالاتر ساخته می شوند؛ پس اگر زیاد از منگنه کوب استفاده می کنید و می خواهید که در طول زمان به خوبی برایتان کار کند، باید به فکر تهیه ی یکی از آن ها  باشید. بدون توجّه به اینکه چه نوعی از منگنه کوب ها را می خرید، از اینکه چقدر راحت می توان از آن استفاده کرد، شگفت زده می شوید. و با تکنولوژی های ایمنی جدید، ریسک کمی را برای شلیک اشتباه و آسیب خواهید داشت 

منگنه کوب، ممکن است یک وسیله ترسناک و تهدید آمیز به نظر برسد؛ اما واقعاً اینطور نیست. انواع مختلفی از منگنه کوب ها در بازار موجود است؛ اما برترین هایی که اینجا به آن ها می پردازیم، به این علت که کاربر پسند و دارای کیفیّتی بالا هستند و قیمت هایی دارند که اکثر  مشتریان می توانند از عهده خریدشان برآیند، محبوب و پر طرفدار شده اند. در این راهنمای خرید، با نشان دادن و معرفی انواع دیگر منگنه کوب های موجود در بازار، یک قدم جلوتر می رویم؛ تا هنگام خریدن ابزارتان، بتوانید یک خرید آگاهانه انجام دهید.

1 دیدگاه

  • آشنا پاسخ

    با عرض سلام
    برای ام دی اف کاری چه نوع منگنه و میخ کوبی را پیشنهاد میدهید؟ بادی یا برقی؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    30 اکتبر در 4:56 ب.ظ

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: