ساخت نگهدارنده ابزار دستی با کش

ابزار دستی

ساخت نگهدارنده ابزار دستی با کش

وقتی صحبت از سامان‌دهی کارگاه به میان باشد، این نکته که ابزار دستی پرکاربرد باید در معرض دید قرار داشته باشند بسیار مهم و ضروری است، زیرا در این حالت استفاده از این ابزار دستی بسیار ساده‌تر و یافت آن‌ها سریع‌تر خواهد شد. مدتی قبل عادت داشتم از یک جعبه ابزار برای نگهداری و جابجایی ابزارهای دستی خود استفاده کنم، اما به تدریج تعداد ابزارها افزایش یافت به طوری که وزن این جعبه ابزار بسیار سنگین شده و جابجایی آن برای کار بر روی پروژه‌های مختلف خانگی برای من بسیار مشقت‌آور شد. به همین دلیل به فکر چاره‌ افتادم تا وسیله‌ای بسازم که تمام ابزارهایم را در آن قرار داده و هنگام کار ابزار مورد نیازم را به راحتی از میان آن‌ها انتخاب کنم.
در زیر روش ساده‌ای برای ساخت یک نگهدارنده ابزار دستی به شما آموزش خواهم داد که خودم آن‌ را بسیار می‌پسندم.

لوازم مورد نیاز برای ساخت یک نگهدارنده ابزار دستی کاربردی

یک تکه چوب
مقداری کش
مقداری نخ محکم ( دقیقاً همان نوعی که در شکل می‌بینید)
یک مته با دهانه 1/4 اینچی
و یک قیچی

طرز ساخت نگهدارنده ی ابزار دستی

ابتدا تکه چوب مورد نظر را همچون شکل زیر با دریل سوراخ کنید، توجه داشته باشید که در هر دو انتهای چوب باید تنها یک سوراخ ایجاد کنید. تعداد و فاصله میان سوراخ‌ها بر اساس تعداد ابزار دستی که قصد نگهداری از آن‌ها را دارید و اندازه آن ابزارها مشخص می‌شود. در فاصله 4 سانتی متری از عرض هر سوراخ، در امتداد تکه چوب با توجه به شکل زیر سوراخ‌های دیگری ایجاد کنید.

ابزار دستی

یک سمت کش را گره بزنید و سمت دیگر آن را از داخل سوراخ‌های موجود در یک ردیف عبور دهید و در نهایت از آخرین سوراخ انتهای دیگر چوب به داخل فرو کرده و گره بزنید.

ابزار دستی

با استفاده از تکه‌های کوچکی از نخ محکم فضاهای مشخصی را برای ابزارهای خود ایجاد کنید. به این ترتیب که نخ را از روی کش عبور دهید و آن را به درون هر جفت سوراخ داخل کرده و از پشت محکم گره بزنید. تا هر تکه نخ محکم بر سر جای خود قرار بگیرد. به شکل زیر نگاه کنید:

ابزار دستی

ابزار دستی

کش مخصوص هر یک از فضاهای ایجاد شده را به قدر کافی آزاد بگذارید تا هنگام جای گذاری ابزار مورد نظر در آن قسمت، کش مربوطه به قدر کافی باز شده و ابزار دستی را به خوبی نگه دارد. برای محکم نگه داشتن کش در سوراخ‌های مختلف موجود در امتداد تکه چوب، به جای استفاده از میخ دو سر ( U شکل) از نخ محکم استفاده می‌کنیم زیرا این کار موجب می‌شود تا کش انعطاف‌پذیری خود را حفظ کرده و به قدر کافی کشیده شود و بدین‌ترتیب ابزارهای کوچک و بزرگ به راحتی در آن نگه داشته شود. در این حالت ابزار دستی به قدری محکم در سر جای خود قرار خواهند گرفت که می‌توان حتی آن‌ها را همچون شکل زیر وارونه نگه داشت.

ابزار دستی

حالا می‌توانید تکه چوب نگهدارنده ابزار دستی خود را با استفاده از قلاب و یا پیچ به دیوار کارگاه خود متصل کرده و پرکاربردترین ابزارهای خود را بر روی آن نصب کنید تا آن‌ها به راحتی در دسترس شما قرار داشته باشند.

منبع: diynetwork

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: