ابزار با کیفیّت یا بی کیفیّت، مسأله این است(قسمت دوم)

خرید ابزار با کیفیت

ابزار با کیفیّت یا بی کیفیّت، مسأله این است(قسمت دوم)

خرید ابزار ارزان یا با کیفیت؟

در ادامه به بررسی مهم ترین فاکتورهایی که باید در انتخاب و خرید ابزار مورد توجّه قرار بگیرد را مورد بررسی قرار می دهیم.

سختیِ استفاده

می شود گفت که تقریباً همیشه، انجام هر کاری با یک ابزار بی کیفیّت و بی نام و نشان، در قیاس با انجام دادن آن به وسیله ی یک ابزار خوب، سخت تر است. خیلی زیاد، افرادی را می بینیم که تلاش می کنند با استفاده از یک ابزار بد و بی کیفیّت، که مناسب برای کار نیست و نباید از آن استفاده شود، کاری را انجام دهند؛ در حالی که ممکن است این ابزار، به عنوان مثال، کمبود توان یا بازده داشته باشد و توانایی انجام آن کار را نداشته باشد. و در نهایت، ممکن است حتّی یک پروژه ی ساده هم بی نتیجه بماند؛ در حالی که داشتن یک ابزار درست و مناسب برای انجام درستِ یک پروژه، یک دنیا تفاوت ایجاد می کند.
پس، مثل هر فرد حرفه ای دیگر، اگر قصد انجام کاری را دارید، آن را به شکل درست انجام دهید و از ابزار مناسب استفاده کنید.

سختی ابزارزمان

مسأله ی مهمّ دیگر زمان است. استفاده از ابزار بی کیفیّت، ارزان تر و نامناسب برای کار، فقط زمان تان را تلف می کند. استفاده از ابزار درست و مناسبِ کار و به کارگیری یک ابزار حرفه ای، زمان زیادی را برای شما صرفه جویی می کند. سازندگانِ ابزار حرفه ای، این ابزار را برای کاربرد مشخّصی طرّاحی کرده اند؛ و آن را آزمایش کرده اند تا مطمئن شوند که به شیوه ای که باید، کار کند.

زمان ابزارراحتی و خوش دست بودن

در اکثر موارد، از همان ظاهر ابزارها می شود فهمید که با کیفیّت یا بی کیفیّت هستند. دسته های ابزارهای بی کیفیّت و ارزان، موقع استفاده خیلی راحت نیستند. این برای کسانی که ساعت ها از این ابزارها استفاده می کنند مسأله ی بزرگی است. اگر با دسته ها احساس راحتی نکنید، کیفیّت کار هم تحت تأثیر قرار می گیرد. و بعد از مدّتی کار، دست هایتان هم شروع به درد گرفتن می کنند.

ابزارهای خوش ساخت، دسته های ارگونومیک دارند؛ که فشار را کاهش داده و از آسیب ها جلوگیری می کند. از طرف دیگر، ابزارهای بی کیفیّت، احساس خوبی ایجاد نمی کنند؛ و وقتی قصد انجام کاری را دارید، تمایلی به استفاده از آن ها نخواهید داشت.

کسانی که ابزار ارزان و بی کیفیّت می خرند، هرگز احساسی را که گرفتن یک ابزار عالی در دست دارد را تجربه نکرده اند. این ابزار ها، متعادل، خوش فرم، راحت و خوش دست هستند؛ و در یک کلام حس درستی دارند.

ابزار ارگونومیک

گارانتی معتبر ابزار

پیشینه و اعتبار یک سازنده، بهترین و مهم ترین ضمانت برای کیفیّت محصولاتش است. تولید کننده های معتبر ابزار، برای حفظ اعتبارشان، ابزار هایشان را با بهترین کیفیّت و با کمترین احتمال خرابی تولید می کنند.

مسلّماً، گارانتی یک ابزار، چیز خوبی است. امّا نباید آن را به معنای کیفیّت یک ابزار دانست. معمولاً از گارانتی به عنوان یک استراتژی بازاریابی استفاده می شود. در واقع، برای اضافه کردن ارزش بیشتر به یک محصول؛ نه الزاماً برای اثبات اینکه ابزار هرگز خراب نمی شود.

باید توجّه داشته باشیم که در اکثر موارد، شرکت های گارانتی کننده، به هیچ عنوان نماینده و مورد تأیید کمپانی سازنده ی محصول نیستند. بنابراین، اعتبارِ خود این شرکت ها هم مسأله ایست که باید به آن توجّه داشت. تجربه به ما نشان داده است که متأسّفانه، بسیاری از این شرکت ها، حتّی بعضی از بنام ترین های آن ها، کیفیّت خدمات رضایت بخشی ندارند. بسیاری از این دست گارانتی ها، با قوانین نا مشخّص و غیر دقیق خود، در نهایت، یا از پذیرش محصول سر باز می زنند و یا، در صورت پذیرشِ ابزار معیوب، مدّت زمان طولانی، شما را برای پس گرفتن ابزارتان معطّل می کنند.

فرض کنید که یک ابزار بی کیفیّت را به خاطر داشتن گارانتیِ یکی از همین شرکت ها خریده اید؛ به احتمال زیاد، دیر یا زود، ابزارتان حین انجام یکی از پروژه هایتان از کار می افتد؛ و دست شما را توی پوست گردو می گذارد. دردسرِ شما همینجا تمام نمی شود. به احتمال زیاد، مجبور به گشتن دنبال یک ابزار جایگزین می شوید. چون، در بسیاری از موارد، یا ابزار را برای شما تعمیر و تعویض نمی کنند و یا مدّت زمان زیادی برای آن منتظر و معطّل می شوید. و این مسلّما، نه تنها دردسر، بلکه ضرر و زیان هم برایتان به همراه دارد.

پس، در انتخاب یک ابزار، به عنوان یک حرفه ای، به هیچ وجه اجازه ندهید که صرفِ گارانتی داشتن یک ابزار، شما را فریب دهد. بهتر است که ابتدا از کیفیّت ابزار مورد نظرتان مطمئن شوید؛ و بعد داشتن یا نداشتن گارانتی را به عنوان یک گزینه ی اضافی برای خرید تان در نظر داشته باشید.

گارانتی ابزار

ظاهر

ابزار با کیفیّت از سازنده های معتبر، در ظاهر هم بهتر به نظر می رسند. خوش ساخت تر و خوش فرم تر هستند. حتّی ظاهرشان هم ارزشمند بودن، حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن شان را نشان می دهد. علاقه مندان به ابزار، این مسأله را به خوبی متوجّه می شوند؛ از نظر آنها این ابزار زیبا هستند.

اغلب، ابزار با کیفیّت و دارای اعتبار، نشان ها و علامت های حکّاکی شده، یا قالب گیری شده دارند؛ جعبه های خوش ساخت تر و محکم تر و بسته بندی خوب تری دارند. و در نقطه ی مقابل، ابزارهای بی نام و نشان، با بدنه های بی کیفیّت، جعبه های ضعیف، و یا با کلمات و اعداد و نشانه های چسبانده شده بر روی دستگاه و یا حتّی بدون داشتن هیچ نماد و نشانه ای، قابل تشخیص اند.

امّا، توجّه داشته باشید که ظاهر همه چیز نیست. ابزار های بسیار زیادی در بازار وجود دارد که تلاش می کنند که گران به نظر برسند. حتّی از ظاهر برخی برند های درجه یک تقلید می کنند. پس فریب ظاهر بسته بندی یا ظاهر گول زننده ی یک ابزار را هم نباید خورد.

ظاهر

هر چه با کیفیّت تر، بهتر

با در نظر گرفتن همه یا حتّی چند تا از فاکتور هایی که با هم بررّسی کردیم، قطعاً جای تردیدی باقی نمی ماند که خرید و استفاده از ابزارهای با کیفیّت، معقول ترین و درست ترین کار در زمینه ی کارهای فنّی است. با استفاده کردن از ابزارهای با کیفیّتِ سازنده های معتبر و قابل اطمینان، که از مواد با کیفیّت و با استحکام بالا ساخته می شوند، و دوام بالاتری دارند، در واقع حتّی در هزینه هایتان صرفه جویی هم می کنید. کارهایتان را با بازده بیشتر، در زمان کمتر، و بسیار راحت تر انجام می دهید؛ و مطمئنّاً از کارتان لذّت بیشتری خواهید برد. مهم تر از همه ی این ها اینکه، زمان انجام کارهایتان، اطمینان و ایمنی خیلی بیشتری خواهید داشت.

پس، اگر شما هم مثل یک فرد حرفه ای، برای خودتان و کارتان ارزش و اهمیّت قائلید، درباره ی قدری بیشتر خرج کردن برای خرید ابزار کارتان تردید نکنید. چون، قطعاً «ارزشش را دارد».

محصولات مرتبط در یوتول

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: